zaterdag 6 augustus 2011

AMBON IV

We gaan de dongel ophalen en hij werkt. Een beetje traag maar ja, dat ligt aan internet. Op naar de markt dan.

De markt dat is een ander verhaal. Hier moeten we onze weg nog in vinden.
Bij een kraam liggen mooie avocado’s, 10000 Rp ( / 11000 = 0,90 € ) per stuk vragen ze ervoor. Ja watte, dat lijkt me serieus doorgerekend. Iets verder hebben ze mango’s. 10000 RP voor een stapeltje. Oké, die wil ik wel. Als ik betaal en verder loop lacht het vrouwtje van de mango’s met ons. Oeps.. hebben we iets verkeerd gedaan?

De groenten zien er allemaal heel mooi uit, maar veel keuze is er niet. En voor een bosje paksoi vragen ze 5000 Rp. Eerst effe kijken of de lokale bevolking hetzelfde betaald, maar die zijn zo snel met betalen dat we het niet kunnen zien. Ik bestel paksoi en spaanse pepertjes. Maar wijs het kleine schaaltje aan van 2000 Rp, want het half pond dat ze eerst willen geven krijgen we nooit van ze leven op, daar zijn die veel te pikant voor. Voor de pepertjes geef ik 5000 en krijg 1000 terug! Met handen en voeten leg ik uit dat ik 3 briefjes van 1000 terug wil. Nee nee, dat kost 4000 zeggen ze. Uiteindelijk begrijpen we dat ze twee schaaltje in het zakje hebben gedaan, maar ik hoef maar 1 schaaltje! Oké...ze nemen dan de helft van de pepertjes terug en geven me het juiste wisselgeld.

Look kopen is al even moeilijk en dan heeft Dirk het wel gehad. Hij wil zo snel mogelijk van de markt en uit de enge straatjes tussenuit. Als we richting busstation lopen zien we dan ook pas hoe groot de markt is. Hier kan je wel uren rondlopen als je wilt. Moet ik toch eens doen, maar dan zonder Dirk denk ik.

Geen opmerkingen: