zondag 31 juli 2011

31 juli BANDA V

Wanneer ik helemaal tot het volgende dorp wandel, ondervind ik inderdaad dat het nu niet het fruitseizoen is. Ik zie een hele hoop bananenbomen maar daar hangt bijna niets meer in, de mango’s zijn bijlange nog niet gaar en de ananassen moeten ook nog groeien. Maar dat zal hier geen probleem zijn als je ziet hoe uitbundig de rest hier groeit en bloeit.

Het dorp zelf is heel ordelijk ingedeeld. Smalle betonnen straatjes met aan weerskanten een huisje met tuintje. Niet groot, maar allemaal netjes onderhouden.

Eigenlijk ziet Banda er toch niet uit zoals ik mij IndonesiĆ« herinner. Het is hier zo rustig. Behalve natuurlijk als de imam’s tegen elkaar beginnen in te roepen en daar beginnen ze om 5 uur s morgens al aan. Morgen begint trouwens de ramadan, misschien dat het daarom nu al zo stilletjes is. Want zoals bijvoorbeeld op de markt hebben we nog niet veel eetkraampjes open gezien. Ze staan er allemaal verlaten bij.

We gaan dan ook nog eens voor de laatste keer bij Abba eten en het is weer even lekker als vorige keer. Maar hoewel het eten zijn geld meer dan waard is, vinden we de prijs ervoor toch ook niet zo Indonesisch. € 6,5 per persoon plus € 1,30 voor een limoensapje of € 3,00 voor een grote pint bier.
 

Geen opmerkingen: