dinsdag 21 december 2010

SYDNEY IV 12-12-10

 


 In Sydney valt er wel altijd iets te zien en te beleven en na al die prachtige, afgelegen stille eilanden kan ik maar niet genoeg krijgen van de gezellige drukte die er hier heerst. Dirk denkt dat hij het allemaal al wel gezien heeft, maar vandaag sleur ik hem toch nog maar eens mee naar de Chinese tuin in Darling Harbour.
In de drukke stad is de tuin een echte oase van rust, waar paadjes kronkelen tussen exotische paviljoenen, watervallen en vijvers. En in die vijvers zitten reuze kooien van wel zeker 60 cm groot. Bij een van de paviljoenen steken ze mij in een traditioneel zijden gewaad, waarvoor ik wel 10 $ moet betalen als ik het terugbreng, maar we hebben plezier gehad met de Chinese photoshoot.
Na de tuin slenteren we nog wat rond in Darling Harbour en wandelen naar het maritiem museum. Heel erg interessant en hier moeten we zeker nog eens terugkomen want we geraken lang niet rond voor sluitingstijd.

Geen opmerkingen: